ویاناویانا، تا این لحظه: 14 سال و 3 ماه و 10 روز سن داره

ویانا و ایلیا

لغات جدید ویانا

1390/8/2 9:28
نویسنده : ملیکا
703 بازدید
اشتراک گذاری

سلام خانم طلا (تغییرات ویانا در فاصله ٢٠ ماهگی تا ٢١ ماهگی)

دیگه کلی کلمه بلد شدی و به زبان خودت با کلماتی که بلد هستی

جمله میگی و برای خودت صحبت میکنی و وقتی از شما سئوال میکنیم

برامون تعریف میکنی مثلا میگی مامان پاچو یعنی مامان پاشو

من هم دارم سعی میکنم با بازی فکری بَن بِن بُن که برای شما و داداشت

خریدیم هم دامنه لغاتتان را بیشتر کنم و هم دیکته لغات را بهتان آموزش دهم

البته خیلی از این کلمات را در کتابهایی که برایتان خریدیم دیدین و بلد هستید

ولی اینطوری با طرز نوشتن آنها هم آشنا میشوید و کلمات بیشتری یاد میگیرید

جدیدا میگی : آلو - جارو - بچه - گل - پا - دست - مامانی - ماماجون - باباجون

آش - آقا - زرد - آبی - بده

به رنگ قرمز میگی اِمِز   و اکثر رنگها را تشخیص میدهی

به ماشین میگی مایین    به دختر میگی دُتر

به گردو میگی قردو

جمله جدید : مامان پتو من

قبلا که بازی حلقه ها میکردی آنها را جابجا میگذاشتی ولی الان هم

حلقه ها رادرست میگذاری و هم رنگهاشون را تشخیص می دهی

با لِگُو هاتون هم که بازی میکنی دیگه آنها را براحتی روی هم سوار

میکنی و می توانی ماشین درست میکنی

ویانا جون من زیاد اهل تلفن نیست و تا الان فقط با مامانیش تلفنی صحبت

می کرد ولی تازگی با بابایش هم خیلی تلفنی صحبت میکنه پریروز وقتی

با بابایی صحبت میکردی کلی براش درد دل میکردی و میگفتی مونا تاپ تاپ

روی یکی از کارتهای بَن بِِِِِِن بُن که با شما و داداشت کار میکنم عکس یک

پسر است وقتی میگم این چی؟ میگی بچه ،چون نازه معنی بچه را بلد شدی

شعر یه توپ دارم قلقلی را شما و ایلیا جدیدا خیلی جالب میخونید

ما یه قسمتش را میگیم بقیه اش را شما میگید مثلا : یه توپ دارم

میگی قل قلی ، سرخ و سفید میگی آبی

میزنم زمین میگی هوا ،نمی دونی تا دستهات را بالا میاری

من این توپ را میگی نداشم ، مشقهام با دستت رو اون دستت مینویسی

بعد میگی بابا  عید داد

جدیدا وقتی خوابت میاد شروع میکنی به گریه و غرغر کردن و بهانه

خاله مونا را میاری و میگی مونا ، پتو و میایی من را صدا میزنی و

میگی ماماجون بغل و دوباره تکرار میکنی در واقع نشان میدهی

که کلی بزرگ شدی و معنی بهانه گرفتن را می فهمی

اینم از این دختر بلا

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)