ویاناویانا، تا این لحظه: 14 سال و 3 ماه و 13 روز سن داره

ویانا و ایلیا

ویانای دو سال و 4 ماهه

1391/3/21 14:00
نویسنده : ملیکا
1,552 بازدید
اشتراک گذاری

عزیزهای دل مامان روز به روز بیشتر خوش زبانی میکنند:

مامان من ندارم (ویانا دستش را نشان میدهد)

تو پسری لاک نزنیها ، من دخترم

مامان داداش دست نزنه

اَردالو میخوام یعنی زردالو میخوام

مامانی من خاگینه میخوام ،ایلیا فرنی بخوره

میخوام صبونه درست کن یعنی صبحانه

بریم استخر توپ ، تیاژه یعنی تیراژه

مامان سوگند گل سرم را برداشت

ایلِا پسرم و میگوشی هم سوار کن یعنی ایلیا

دو تا هلو میخورم گوجه سبز برای داداشِ 

کیفم کجاست داداش گل سر میخوای

می می میخوام مامانی گفته بخور

بریم پارک من تونل سوار شم

من با مامانی رفتم خونه مامان بزرگِ بهاره یعنی باهره

زنگ زدم به امیرحسین گفتم بیاد

مامانی من کجاست میخوام برم خونَشون

میخوام رو دیوار نقاشی بِکشم

من شورتم را در آوردم

مامان جونم دست شما درد نکنه، مرسی

خواندن شعر انگلیسی :

old Mc. Donald had a farm; e ya, e ya, yo

خواندن نیمه کاره حروف انگلیسی از A تا G و دوباره از L تا T

گفتن بعضی کلمه های انگلیسی :(یادگیری از مجموعه کتابهای انگلیسی)

car , bus , plane , train , boat(از کتاب وسایل نقلیه)

head , bottom , hand , foot , tummy(از کتاب اعضای بدن)

خواندن کامل شعر دینگ دینگ دَنگ ساعت هی میزنه زنگو ... 

(در مهد همراه عمو مهدی یاد گرفته اند)

خواندن کامل شعر دستامونو میگیریم بالا  با هم دیگه میکنیم دعا  دعای مامان و بابا 

زنده باشن برای ما  خدا که ما رو دوست داره  دعامونو قبول داره (درمهد کودک)

خواندن کامل شعر  صبح به مامان سلام میدم   همین که چشمم باز میشه 

اون واسه بوسیدنم   هر جا نشسته پا میشه (توسط مامانی)

خواندن کامل شعر مامان جونم کجایی  بیدار شدم من از خواب  

خرگوش من صبح بخیر  سلام بکن به آفتاب و.....(توسط مامی ملیکا)

شمردن روزهای هفته : شمبه، اِشنبه، دوشنبه، سشنبه، چاشنبه، پجشنبه، جُمه

یعنی شنبه، یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه، پنج شنبه، جمعه

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)